لطفا چند لحظه منتظر ما بمونید!

مشاوره سئو

اگر مطالب ما را دنبال کرده باشید و با داستان گوگل و تصمیمش برای تنظیم قوانینی خاص آشنا باشید، قطعا به خاطر دارید که اقدام گوگل منجر به این شد که وبمستران و صاحبان سایت ها به فکر بهینه سازی سایت خود برای این قوانین گوگل بیفتند، که این کار آن ها، به ایجاد مفهومی به نام سئو سایت یا Search Engine Optimization شد.
اما گستردگی روزافزون این قوانین و پیچیدگی هایی که پس از گذشت زمان به قوانین و روش های سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو اضافه کرد سبب شد تا قهرمان دیگری وارد عرصه رقابت های بهبود جایگاه سایت شود که کار مشاوره سئو سایت را برای وبمستران انجام دهد و این قهرمان کسی نبود جز مشاور سئو!

مشاوره سئو، فرشته نجات

وقتی وبمستران که خودشان وظایف خاص و گاه سنگین مدیریت و توسعه سایت را برعهده داشتند وارد بازی جدید (و البته جذاب) گوگل شدند، به حجم کاری و مطالعاتی که باید در زمینه سئو انجام می دادند تا بتوانند موتور جستجوی گوگل را از خودشان راضی نگه دارند، اضافه شد.
این افزایش حجم کاری می توانست پیامدهای بدی داشته باشد. زیرا ممکن بود وبمستران نتوانند هر دو وظیفه شان را به خوبه مدیریت کرده و انجام دهند و اگر قرار بود وظیفه تبلیغات یا دیجیتال مارکتینگ هم به آن اضافه شود که اوضاع وخیم تر هم می شد!
به علاوه همان طور که گفته شد روش ها و قوانین بهینه سازی سایت ها با توجه به بروزرسانی مرتب و دقیق الگوریتم ها و قوانین گوگل، تغییر می کند و این یعنی یک تلاش مداوم برای پیروزی در نبرد صفحه اول نتایج جستجو گوگل.

بنابراین صاحبان کسب و کارها که در حقیقت همان صاحبان سایت ها بودند به یک نیروی تازه احتیاج داشتند که وظایف سئو سایت را بر عهده بگیرد یا دست کم به نیروهای موجودشان، روش های بهینه سازی را آموزش دهد. این جا بود که مفهوم مشاوره سئو شکل گرفت و نیروهایی با عنوان مشاور سئو، با شرکت ها و صاحبان سایت ها به همکاری و مشاوره دادن پرداختند.
مشاوره سئو در حقیقت به معنای بررسی سایت مشتری و تهیه و تدوین استراتژی های مناسب جهت بهبود سئو سایت، گاهی حتی تدوین استراتژی تولید محتوای سئو محور است.

مشاوره سئو
استراتژی سئو

یک برنامه جامع به نام استراتژی سئو

فرض کنید شما یک ورزشکارید که برای شرکت در المپیک آماده می شوید. بنابراین شما باید برای به دست آوردن یکی از 3 مدال مهم المپیک، یک برنامه دقیق و کامل را اجرا کنید. استراتژی سئو هم به همین معناست.
استراتژی سئو سایت به معنای برنامه ای کامل و جامع جهت بهبود جایگاه سایت و رسیدن به بهترین نتایج در صفحه اول جستجوی گوگل است.
یک کارشناس سئو، هنگام مشاوره سئو، یک برنامه دقیق برای دستیابی به این اهداف تعیین می کند. این استراتژی سئو شامل کارهایی است که باید توسط تیم سئو در یک بازه زمانی مشخص انجام بگیرد و همه این کارها مطابق قوانین و الگوریتم های گوگل و بر اساس روش های روز سئو سایت هستند.
استراتژی سئویی که در حین مشاوره سئو تعیین می شود، می تواند شامل گام هایی باشد که خودشان نیازمند برنامه ریزی های جداگانه ای هستند. برای مثال برنامه تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی، بک لینک گیری، انتشار رپورتاژ آگهی و….. می توانند گام هایی باشند که در هنگام مشاوره سئو تعیین می شوند.

اگر برای موفقیت تان تضمین می خواهید از مشاوره سئو استفاده کنید

اگر به یک برنامه ریزی برای سئو احتیاج دارید از مشاوره سئو استفاده کنید: همان طور که قبلا هم گفته شد برای دستیابی به یک برنامه کامل و گام به گام برای بهینه سازی سایت، به یک قهرمان بزرگ که بتواند این برنامه را تدوین کند، نیاز است. همچنین این قهرمان باید اطلاعات به روز و دقیقی از قوانین و الگوریتم های گوگل و روش های جدید سئو سایت داشته باشد.

اگر می خواهید به دلیل اشتباه، ضرر نکنید از مشاوره سئو استفاده کنید: فرض کنید شما بدون استفاده از مشاوره سئو، از کارمندانتان بخواهید با یک مطالعه خودشان کار سئو را برعهده بگیرند،‌ از آن جایی که این کار یک کار دقیق است و نیاز به برنامه ریزی ظریفی دارد و قوانین و روش های آن همواره در حال به روز شدن هستند، اگر کارمند شما یک اشتباه کوچک انجام دهد، برای مثال از یک روش منسوخ شده یا کلاه سیاه استفاده کند، این اشتباه می تواند حتی صفحه شما را از نتایج جستجو گوگل حذف کند یا به جایی در اعماق لیست گوگل پرتاب کند.
بنابراین هزینه ای که برای استخدام یک مشاور سئو می پردازید در برابر هزینه ای که ممکن است برای یک اشتباه در زمینه سئو بپردازید، مطمئنا کم تر خواهد بود. زیرا الگوریتم های گوگل به شدت سختگیر و دقیق هستند.

مشاور سئو
تجربه مشاوره سئو

اگر به تجربه احتیاج دارید از مشاوره سئو استفاده کنید: مزیت دیگر بهره مندی از مشاوره سئو این است که تجربیات و دانش یک مشاور سئو می تواند در کنار تلاش کارکنانتان، شما را سریع تر به نتیجه دلخواهتان، که همان کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است، برساند. زیرا همان طور که می دانید نتایج جذب کاربر و مشتری و در نتیجه میزان فروش برای صاحبان رتبه های اول نتایج جستجوی گوگل با رتبه های بعدی این جایگاه کاملا متفاوت است.

بنابراین اگر می خواهید فروش بهتری را تجربه کنید قطعا به دانش و تجربه یک کارشناس مشاوره سئو احتیاج دارید.

در انتها استفاده از یک مشاوره سئو می تواند به کارهای کارمندانتان نظم ببخشد. یک مشاوره سئو خوب می تواند برای شما یک استراتژی پربار به همراه داشته باشد. استراتژی ای که در آن، برنامه بخش های مختلف کاری شما تعیین شود. برای مثال پس از یک مشاوره سئو، شما می توانید یک برنامه سئو محور برای تیم تولید محتوا، یک برنامه منظم برای تیم شبکه های اجتماعی و یک برنامه دقیق برای پشتیبان سایت و البته کارمندان بخش سئو سایت داشته باشید.

مشخصه های یک مشاور سئو

یک مشاور خوب سئو باید بتواند: 

  1. در ابتدا سایت مشتری را تحلیل کند و تحقیقی درباره کلمات کلیدی به عمل بیاورد.
  2. پس از تهیه لیست کلمات کلیدی به آنالیز رقبا بپردازد و در نهایت کلمات کلیدی نهایی را انتخاب کند.
  3. برنامه ای براساس این کلمات کلیدی، برای تولید محتوا تهیه کند.
  4. برنامه ای جهت جذب بیشتر مخاطبان و بالا بردن میزان بازدید سایت تهیه کندو این کار را می تواند با تهیه برنامه ای برای شبکه های اجتماعی انجام دهد.
  5. بتواند برنامه مناسبی جهت SEM و تبلیغات کلیکی در نظر بگیرد.
  6. برنامه ریزی مناسبی برای دریافت بک لینک و بهبود DA و PA سایت داشته باشد.
ویژگی های مشاور سئو

یک مشاوره سئو مناسب می تواند جایگاه شما را به طور موثری در نتایج گوگل بالا ببرد و به همین ترتیب نمودار میزان جذب مشتری و فروشتان را هم صعودی کند. همان طور که عدم استفاده از مشاوره سئو و اشتباه در بهینه سازی سایت می تواند در بدترین حالت باعث سقوط و حتی حذف شما از نتایج جستجوی گوگل شود. بنابراین اگر برای بهبود جایگاه تان تاکنون برنامه ای نداشته اید می توانید از خدمات مشاوره سئوکافه بهره مند شوید.

سوالات متداول

بله، در مشاوره سئو، برنامه ریزی برای تبلیغات کلیکی و SEM می تواند به امر دیجیتال مارکتینگ هم کمک کند. اما برای برنامه ریزی بهتر و  ایجاد و برگزاری کمپین های تبلیغاتی می توانید از کارشناس دیجیتال مارکتینگ که می تواند با مشاور و کارشناس سئو همکاری کند، کمک بگیرید.

اگر ظرفیت استخدام فرد جدیدی را ندارید و کارمندانی در حوزه سئو سایت دارید،‌می توانید با استفاده از یک مشاوره سئو برنامه ای برای کارمندانتان تهیه کنید که مشاور سئو بر آن نظارت خواهد کرد. در غیر این صورت می توانید خودتان یک مشاور سئو (که همان کارشناس سئو هم است) را استخدام کنید.

اگر آموزش های سئو سایت را دنبال کنید با کسب دانش می توانید کم کم شروع به تجربه سئو سایت کنید. اما اگر کسب و کار حساسی دارید و تاکنون تجربه عملی در این زمینه ندارید، توصیه ما این است که از یک مشاور سئو خوب کمک بگیرید.